lauantaina, maaliskuuta 26

Musiikkia korville

Kuka perkele varasti yhden tunnin? Nyt on vuorokausirytmi entistäkin pahemmin päälaellaan. Olen kuluttanut tämän päivän lähinnä siivoillessa paikkoja hieman siedettävämpään kuntoon. Vanhemmat tulevat maanantaina läpikulkumatkallaan käymään.

Taustalla olen soitellut upeiden naisvokalistien musiikkia. Mikään ei kuulosta hienommalta kuin korkealta ja puhtaasti vetävä pehmeä naisääni. Muutamina hyvinä esimerkkeinä vaikka Sarah McLachlan, Celine Dion, Lara Fabian, Amy Lee (Evanescence), Laura Pausini, Enya, Sharon den Adel (Within Temptation). Hieman tummemmalla äänellä laulavia, omalla tavallaan yhtä hienoja laulajia löytyy varmaan sitäkin enemmän. Erykah Badu, Sade, Mariah Carey, Toni Braxton ja niin edelleen. Kaikkia nimiä ei näin äkkiseltään voi muistaa.

2 Comments:

Blogger PA said...

Mainitsenpa piruuttani nimen Elaine Caswell. Hän esitti alun perin 80-luvulla Celine Dionin sittemmin menestyksellä coveroiman kappaleen It's All Coming back to Me Now Pandora's Box -yhtyeen ainoaksi jääneellä Original Sin -levyllä – ja teki sen upeasti. Tarinan mukaan hän pyörtyi viidesti kappaleen nauhoituksen aikana...

23:19  
Blogger Vt said...

Minä olin sanomassa aivan samaa kuin Julius, mutta sitten minulle tuli jotakin kiireellisempää. Metsänvartijan elämää, tiedättehän...

Joka tapauksessa, niin. Kate Bush, Tori Amos ja Björk ovat kukin kymmenesti ja sadasti esimerkiksi Celine Dionia parempia laulajia, tosin Celine Dion onkin veikeän kehno. Tai ilman kukkia.

12:53  

Lähetä kommentti

<< Home