maanantaina, lokakuuta 15

Toivoton matka

Ihmeellisen ahdistava uni. Olin porukoiden luona ja loikoilin vielä sängyssä kellon jo herätettyä. Jossain vaiheessa sitten nousin ylös ja muistin, että minun piti lähteä jonnekin pidemmälle reissulle. Kaikki tavarat oli pakkaamatta, joten rupesin kovalla kiireellä keräämään kamoja kasaan. Alkoi näyttää jo toivottomalta, en ehtisi millään junaan, jos pakkaisin kaiken tarvittavan. Sitten oli lippukin kateissa. Yhtäkkiä olin kuitenkin saanut autokyydin rautatieasemalle. Katselin junaa, johon jo lappasi ihmisiä. Ilmeisesti se oli juuri minun junani. Samassa kuitenkin tajusin, että eihän mulla ollut mitään matkatavaraa mukana. Olisi pakko mennä takaisin kotona käymään. Meinasin ensin sanoa kuskilleni, että menen bussilla, mutta samassa totesin miten tyhmä idea se oli. Aikaa oli sillä hetkellä noin puolisen tuntia, ja matka henkilöautollakin vei vartin suuntaansa. Kuskini jo naureskeli tilanteelleni, kiroilin takaisin.

Heräsin.