lauantaina, tammikuuta 13

Perse penkkiin

En tosiaan päässyt vieläkään käymään Ideaparkissa. Tai päässyt ja päässyt, aika ahdistava kokemus se taitaa olla. Naisten shoppailuparatiisi, miesten painajainen. Moni parisuhteessa elävä mies saa olla onnellinen, että kyseinen megakauppakeskus ei ole ihan keskustan läheisyydessä. Mahtaakohan siellä olla sellainen miesparkki, jossa on sohva, telkkari ja teknisiä lehtiä?

Ideaparkissa kuitenkin olisi monta huonekaluliikettä yhdessä läjässä. Säästyisi ravaamasta ympäri Tamperetta yhden tuolin perässä. Tai sitten ei. Pitäisi löytää hyvä ja halpa työtuoli, mikä on lähestulkoon mahdoton tehtävä, vaikka niitä mööpelifirmoja olisi miten monta. Riistohintoja nyhtävät hyvillä säädöillä varustetuista istuimista. Tietty tuoli voisi olla vaikka minkälainen rimpula, jos siinä ei tulisi istuttua niin monta tuntia päivässä. Elämä on jälleen valintoja.

Tulipa muuten mieleen, että eivätkö "liian hyvät" mainokset ole oikeastaan kehnoja mainostettavaa tuotetta ajatellen? Hyvänä esimerkkinä varsinkin nämä iskevän sloganin ympärille rakennetut mainokset. Jos slogan on onnistunut, se jää pyörimään ihmisten päähän ja suuun, eikä itse tuotebrändiä muista kukaan. Itse en ainakaan usko mihinkään alitajuisiin vaikutuksiin.