keskiviikkona, toukokuuta 9

Arvostus humalluttaa

Näin ihan hämmentävää unta. Minut oli jostain syystä kutsuttu jonkin pienen nousevan firman tiloihin työtarjouksen merkeissä. Minua kehuskeltiin ja kosiskeltiin, kerrottiin kaikista hienoista eduista, joita olisi tarjolla, jos menisin heille töihin. Olin kuitenkin juuri edellisenä päivänä luvannut jatkaa vielä pitkään nykyisessä firmassani. Jossain vaiheessa eteeni lyötiin sopimuspaperi, ja puolihuolimattomasti raapustin siihen puumerkkini. Sen jälkeen minua ruvettiin jo esittelemään tuleville työtovereilleni, ja olin hieman vaivaantunut, kun en saanut sanottua olevani jo muissa töissä. Myöhemmin vielä selvisi, että olin pannut nimeni viiden vuoden mittaiseen sitovaan sopimukseen. Olin lievässä paniikissa.

Aamulla helpotus oli suuri. Unet voivat toisinaan tuntua niin kovin todellisilta.